Who heart's belong to

Assalamualaikum dear reader,

Lately I was too overwhelmed about , "Is going to Egypt to take Medicine would be best decision" . Yelah . Lama kot kat sana nanti .  Tak silap 6tahun setengah belajar kat sana . Belum kira kalau nak ambik Master lagi . Ada pulak orang tanya , "kamu ni taknak kahwin ke?" . Haha . Siapa yang taknak kahwin oi . But cita2 would be the crux in my life . Kottt . Haha . Tengok dah tak yakin . Then I told that person . Kalau ada jodoh , nanti kahwin kat Malaysia then balik sana lah sambung belajar . Tapi tu pun kalau ada orang nak . Haha . 

Lately Echa keep asking me about feeling . Okay pelik sebab si Echa ni hardcore sikit . Dia selalu tanya , "siapa yang kau suka sekarang eh?" My answer always be , "tak tahu lah Cha . Sebab jauh lagi perjalanan aku kalau nak fikir soal2 macam ni . Lagi pun , aku takut" .

Hakikatnya , aku tak berani nak letak harapan dekat diri sendiri sebab , sebenarnya aku takut nak bagi ruang dekat mana mana ajnabi . Takut kalau aku lebih mengutamakan cinta kaum Adam melebihi cinta Allah . Takut kalau cinta itu akan melalaikan hati yang sememangnya lalai . Takut cinta yang tak diredhai Nya . Takut kelak tiada kemanisan cinta di alam rumah tangga . Takut nanti hati sendiri luka . So I give myself a space to decide what is good for me . Cinta yang diredhai atau yang dimurkai . Ingat lah Allah walau kat mana pun kita berada . Aku takut sangat kalau cinta tu boleh buat ingatan aku pada si dia melebihi daripada si Dia .

I want to change . Change into a better person . Jadi muslimah yang lebih terbuka tapi masih menjaga . Maybe few person might say , "baru 19tahun dah gatal fikir soal kahwin or cinta" . But this is fitrah . Cinta itu satu fitrah . Lagipun perancangan masa depan kan penting . Tapi , macam mana pun perancangan kita , Allah lah sebaik-baik penentu . So I decide to not giving this untouched heart to anyone yet . Satu prinsip aku pegang , 'Cinta untuk yang Halal' , serta yakin pada dasar 'Cinta selepas kahwin' .

Tak salah kan kalau fikir macam ni ?
Sekian .




Comments

Popular Posts